R.Zs.O. történetei: A pünkösd és Babba Mária


Lehet, hogy a Pünkösd már nem aktuális és napról-napra közelebb a Karácsony, de egyik kedves ismerősöm meglepett néhány történettel, melyeknek mondanivalója időn kívüli, már-már az örökkévalóságot súrolja, úgyhogy olvasd szeretettel R.Zs.O. első beszámolóját, melyet már Pünkösdkor megírt!



babba mária - csíksomlyó



Kedves Góbék 

Tegnapelőtt volt Pünkösd. 

Ilyenkor mindig másképp gondolok a spiritualitásra, ilyenkor úgy tűnik még a levegő is más. 2004-ben is más volt, amikor elszöktem az egyetemről, rajzvizsgáról, hogy elmehessek a csíksomlyói búcsúra. Áldozatomat többezerszeres jutalom követte, amikor haza fele menet a vonaton ugynazon fülkében kaptam helyet, mint az a bácsi, akit később Buci bácsiként ismerhettem meg :-) 

Hát igen, akkor kaptam meg az önmegvalósítást, vagy legalábbis valamiféle irányt, akkor még nem tudtam, hogy mi ez, mi történik, csak azt sejtettem, hogy igen nagy köze van a dolognak a Szentlélekhez. Nem is nagyon mertem kérdezősködni. Csíkmadéfalván a vontról leszállva sok sok kérdőjellel a fejemben, és egy rakás zagyva gondolattal néztem a Lajos bácsival Csíkszereda fele elrobogó vonatot a napsütéséses hajnali tiszta, hűvös időben. 

Atán az ezt követő évben, szintén Pünkösdkor...:D, ismét ugynazon fülkében kaptunk helyet a „titokzatos” bácsival, így felfrissült a „kifogyott” vibrációs érzékem. Buci bácsi nagyon lelkes, így aztán igen sok újdonságot sikerül betölteni a kezdő fejekbe, amit egy-két saját gondolattal megkavarva szép kis spirituális zakuszkát nyerhetünk, ezért aztán fontos ám, hogy csakis a lényegre törekedj és csakis az egyszerűséget keresd a szíveddel, mert másképp elveszel a sok információban. Ez alkalommal aztán nem voltam rest, és kissé keztem érdeklődni, hogy akkor tulajdonképpen mi is ez, és hamarosan megtudtam, hogy ez a lélekemelő valami a Sahaja Jóga :-) 
Ezt kévetően felkerestem a kolozsvári Sahaja Jóga csoportot ahol módszeresen mindent az alapoktól szépen megtanítanak, úgyhogy szépen lassan pont került minden „i”-re. 

Lényeg a lényeg, hogy olyan emberekkel is találkozzunk, akik már letisztult, megrősödött sahaja jógik, hogy részt vegyünk néha közös meditációkon, mert ugy-e több gyertya már több fényt ad, de azért az is fontos, hogy az életben is észre vegyük, megtaláljuk, használjuk a spontaneitást, a fényre törekvést. 

Ki ne tudná, hogy a Szentlélek eljövetelének napja talán a legnagyobb ünnep a góbék számára. Várják, keresik a jobbat, a szebbet, a békésebbet, az egyszerűbbet, a mindent áthatót. A góbé szereti a tájat, a hegyet, a virágot, az őzet, mert felfedezi benne a Szentlélek mindenható, éltető, finom erejét. Bíznak a csíksomlyói Szűzben, vagy ahogy a századokkal ezelőtt, a harcos székely életmód elől elcsángált gyímesiek hívják, a Babba Máriában. Náluk a „babba” szépet jelent, kis Google-es keresés után megtudtam, hogy már a suméroknál is megjelenik ez a szó és anyaistennőt, „a bőség úrnőjé”-t jelentette. 

Ebből aztán röviden leszűrhetjük, hogy a góbé tudja azt, hogy a Szép Szűzmária, a jóságos anyaistennő valamilyen összekötettésben lehet a Szentlélekkel, a Szentlélek pedig a minket körülvevő dolgokkal. Mint rendes góbé, már egészen kicsi koromban sorra fedezgettem fel a mindent áthatót, a mindenre vigyázót, a mindent szeretőt, vagy a mindent megbocsájtót itt-ott, a magam egyszerű gyermeki világában. 

Ez a fajta figyelés hál’Istennek a mai napig mellettem maradt, és segít tanulni a minket körülvevő dolgokból, történésekből. Ilyen módon tanít meg például a takarítás által a világ rendjére, vagy a felhők formaváltásán keresztül a világot mozgató spontaneitásra. 

Néhány hétköznapi, egyszerű történést szeretnék veletek megosztani, amelyek megtanítottak valamire, amitől egy kicsit talán jobb lettem, vagy ha nem, akkor legalább más emberekben könnyebben felfedezem a jobbat. Magyarán a megértésem fejlődött ezen helyzetek által. 

Amíg én itt írogatok, Áron valószínűleg a türelem, a kitartás és a bizalom erényeit gyakorolja szüntelen :-) 
Nem nagyon hiszi, hogy meglesz a porszívós cikk... na de mi már tudjuk, hogy úton van... hát meglepem még néhány bónusz történettel türelméért jutalmul...


R.Zs.O. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...