Jég a dupla májra

Nyakunkon a Karácsony és az Új Év!!!


Szeretem a Karácsonyt. Ezzel gondolom sokan vannak így. De az előtte lévő hajtást azt kevésbé. Nem tudom, de valahogy az emberek teljesen bezsongnak Karácsony előtt. Az irodákban, hivatalokban és otthon is úgy pörögnek az események mint a felgyorsított filmkockák. Az irodában a pecsétek gyorsabban pecsételnek, a nyomtató is nyorsabban adja ki a papírokat, az emberek is gyorsabban járnak az úton, az üzletben, a parkban, még a szinházban is gyorsabban játszák a darabot mint máskor.

Nagy zacskókkal a nagy hóban csak átszólnak az út tulsó oldalára egymásnak az emberek:
- "Szerusz, hogy vagy?" - mire a koma válaszolna már hallatszik is a:
- "Na jó jó, osztán beszélünk, most sietek."
Na és az üzletekről ne is beszéljünk, az kész káosz. Annyian vannak mint az oroszok :)

Egy ilyen übergyors nap után, ha hazamész a te kedves kis otthonodban, ahol minden a feje tetején áll, neki kellene fogni a karácsonyi nagytakarításnak és a sütés-főzésnek.
De mielőtt elborulna az agyad van egy tippem. Nekem bevállt.

Én azt szoktam ilyenkor tenni, hogy veszek egy mély levegőt, kifújom, aztán még veszek párat és azt is kifújom. Kinyitom a fagyasztót és kiveszem a tusfürdős flakont.
Most ezt kérded tudom: "Tusfürdőst???"
Igen azt. Persze jéggé van fagyva, merthogy kifogyott a tusfürdő és vizet töltöttem bele. Fogom a flakont és egy kendővel, sállal akármivel felkötöm a májamra.

Figyelem! A májat nem csak az alkohol, a kávé, csoki, nehéz ételek károsíthatják, hanem a túlzott szellemi aktivitás, tervezgetés, cselekvés is. Egyszóval a felpörgetett életmód. Ezért nagyon fontos, hogy időközönként lehűtsük a májunk. Ez egy egyszerű, teljesen ingyenes, hideg megoldás a forró fejre. Lejegeli a gondolatokat.


Miután leültem két percre végiggondolom, hogy melyik az a tennivaló, ami nem tűr halasztást és aztán szépen sorba veszem a dolgokat. Persze nem mindig sikerül ilyen nyugodtan, békésen megoldani a (házi)feladatot, de próbálkozok, és nekem ez a jeges megoldás bejött.

Szóval a nagytakarítás, az iroda, a bank, a karácsonyi vásárlás, a mézecskalács sütés, töltöttkáposzta főzés közben és után néha jegeljük le magunk az Új Évre!

Mindenkinek kellemes, türelmes, lelassított karácsonyi készülődést kívánok!


2 megjegyzés:

  1. Bizony én is ezt fogom tenni, amikor ma hazamegyek a pörgős nap után, flakon ki, májra rá, fotelba be :). A teendők elvégzéséhez és fontossági sorrendük felállításához pedig van egy külön füzetem. Mindkettő csodákra képes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a füzet! az ötleteket és a teendőket bizonyára jobb leírni, mint a fejben pörgetni őket.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...